Monika

Monika

Trener Medytacji Energetycznej SOMA
Certyfikowana trenerka oddechu SOMA, techniki oddechowej bazującej na starożytnej pranajamie, na której opiera się większość współczesnych szkół oddechowych; oraz najświeższych badaniach z dziedziny neuroplastyczności (zdolność mózgu do reagowania i dostosowywania do zmieniających się warunków, zdolność tkanki nerwowej do tworzenia nowych połączeń, mających na celu ich reorganizację, adaptację, zmienność i samonaprawę oraz procesy uczenia się i pamięci). Ma ukończony kurs Kodu Emocji Bradley’a Nelsona, uwalniania emocji techniką David’a Hawkinsa.

Sesja SOMA trwa ok 90 minut, rozpoczyna się elementami ruchowymi, prowadzącymi do aktywacji śródmózgowia, a co za tym idzie szyszynki- odpowiedzialnej za wizyjność podczas sesji. Do ćwiczeń należą: superbrain yoga, wytrząsanie (shaking) oraz taniec ekstatyczny. Kolejnym etapem jest medytacja pozwalająca uspokoić ciało po ćwiczeniach, rozluźnić je jeszcze bardziej, by można było wejść, zajrzeć jeszcze głębiej w siebie. Podczas sesji odtwarzana jest muzyka trypnauralna, która wprowadza mózg w odpowiednich momentach na fale alfą i theta, dzięki czemu łatwiej wizualizujemy, rozluźniamy się i doznajemy błogostanu.

Rodzaje sesji SOMA:

  1. Relaksacyjna - charakteryzuje się długimi wdechami oraz wydechami, często dłuższymi wydechami niż wdechami. Zaprowadza spokój w ciele i umyśle. Polecana dla osób z natłokiem myśli, zespołem niespokojnych nów, nadpobudliwych, lub w celu wyciszenia przed snem.
  2. Energetyzująca - charakteryzuje się krótkimi wdechami i wydechami, które ożywiają ciało i dodają sił witalnych. Polecana dla osób ospałych, zmęczonych, bez wigoru, lub dla potrzebujących doładowania energetycznego w ciągu dnia.
  3. Inspiracyjna - pozwala osiągnąć tzw. Koherencję serca, stan, w którym wszystkie organy w ciele pracują w tym samym rytmie, co daje poczucie harmonii i jedności z otaczającym Światem. W tym stanie rozwiązania problemów i wizje przychodzą z łatwością. Polecana dla osób, które często uczestniczą przy realizacji projektów i potrzebują dodatkowego źródła inspiracji.
  4. Libido booster - sesja trwająca 60minut, polegająca na szybkim, rytmicznym oddychaniu, któremu towarzyszy zaciskanie mięśni dna miednicy (Muhla Banda).
Wszystkie sesje oddechowe SOMA, niezależnie od rodzaju, niosą ze sobą ogrom korzyści:
  • relaksacja
  • spokój umysłu
  • poprawa umiejętności podejmowania decyzji
  • minimalizacja stresu
  • zwiększona kreatywność
  • poprawa funkcjonowania mózgu i siły umysłu
  • zmniejszenie niepokoju
  • stymulacja samoleczenia
  • zwiększona odporność
  • poprawa koncentracji
  • zwiększona efektywność pracy
  • podniesienie poziomu sił witalnych